
- 福岡キャンパス
- 経営学部 グローバルビジネス学科
スペラタ マリア 講師 Maria Superata
略歴
Poland: Content creator, writer, English and Japanese teacher, affiliate online marketing manager; Kyoto: English teacher, interpreter, culture specialist; Fukuoka: Japan University of Economics
キーワード
伝統文化、伝統芸能、花街文化、国際関係論、歴史、日本史
担当科目
英語IV、英語V、アカデミックライティング、日本史(英語)、国際関係論(英語), 日本産業(英語)
専門分野
花街文化、花街歴史、伝統芸能、経済学、マネジメント、ツーリズム
主な研究テーマ
京都の花街文化、全国の花街歴史、日本伝統芸能、国際伝統文化、政経
趣味
研究、観光、写真、ファッション、ゲーム、SNS
主要著作・論文・発表等
【論文】
Master’s: “Instruments of marketing promotion used by the community of modern Kyoto geisha” (Cracow University of Economics, 2017); Bachelor’s: “The influence of tourism industry on the traditional Japanese culture”